გეოგრაფიის
უფროსი მასწავლებელი
ელისო სოლოღაშვილი
(2017-2018 სასწავლო წელი)
(2017-2018 სასწავლო წელი)
კლასი მე-101
1. სასწავლო პროექტი
„პირველი ევროპლების ნაკვალევზე“
კლასი---------------- X1
მოსწავლეთა რაოდენობა----18
მოსწავლეთა ასაკი-- 15 წელი
პროექტზე მუშაობის ხანგრძლივობა----1 თვე
პროექტის აქტუალობა--საქართველო
მდიდარია ეკლესია- მონასტრებით, მათი შესწავლა,
დაფასება
ეროვნული საქმეა.თუმცა, სამწუხაროდ, მოზარდებს
ნაკლებად
აქვთ გააზრებული საკუთარი პასუხისმგებლობა ქვეყნის
ტრადიციებისა
და ღირებულებების წინაშე. კარგად არ იცნობენ
ისტორიულ
ძეგლებს,შესაბამისად, ვერ აცნობიერებენ მათ ფასს და
არ
ზრუნავენ მათ დაცვაზე. ჩნდება საჭიროება, რომ მეტი იცოდნენ
ისტორიულ
სიძველეებზე. გაისიგრძეგანონ მათი მნიშვნელობა.
პროექტის მიზანი: * დმანისის სიონის
ისტორიული ღირებულებისა
და მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით დავგეგმე სასწავლო პროექტი-„პირველი ევროპელების
ნაკვალევზე.“
* ღია მუზეუმის
მნიშვნელობას გაეცნობიან.
* მოსწავლეთა თვალსაწიერი გაფართოვდება
*მიეჩვევიან
ინფორმაციისადმი კროტიკულად მიდგომასა და
საკუთარი
თვალთახედვის არგუმენტირებას.
* ჩამოუყალიბდებათ
სოციალური უნარ-ჩვევა.
* მოსწავლეებს
უჩნდებათ სურვილი სხვა პროექტეში მონაწილეობისა.
*ჯგუფური
მუშაობის აუცილებელი უნარ-ჩვევები განუვითარდებათ.
ზოგადი
განათლების ეროვნული მიზნები
ა)ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების
მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
ბ)ტექნოლოგიური და სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტურად
გამოყენება;
ინფორმაციის მოპოვება დამუშავება და ანალიზი.
ესგ მისაღწევი შედეგი-X .1 მოსწავლეს
შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა
(ზეპირი
მოხსენება) კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე
კონკრეტული
მიზნით.
X.2 მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლის
მოსმენა და კრიტიკულად
შეფასება.
X.3 მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ
და სადავო საკითხზე სხვადასხვა
თვალსაზრისის
შემცველი ტექსტების გააზრება-გაანალიზება დ მათ
მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
პროექტის მსვლელობა:
I
ეტაპი
·
მოსწავლეებთან
ერთად პროექტის თემის განსაზღვრა.
·
მოსწავლეთა ინტერესების მიხედვით სამუშაო ჯგუფების შექმნა
·
დავალებების განაწილება ჯგუფებში
·
შეხვედრის დღეების დადგენა
I ჯგუფი--დმანისის სიონი
II
ჯგუფი---დმანისის ღია მუზეუმი
IIIჯგუფი---დმანისის მდებარეობა, ბუნება, ხედები, შთაბეჭდილებები.
II
ეტაპი
*გასვლითი აქტივობის
დაგეგმვა(მარშრუტი-დმანისი, თარიღი-15 ოქტომბერი. მგზავრობა-
სკოლის ავტობუსით,
მონაწილეობს-16 მოსწავლე, 10 მშობელი, კლასის აღმზრდელი)
*მოსწავლეები
ჯგუფების მიხედვით გეგმავენ მასალის შეგროვებას.
IIIეტაპი
შუალედური შეხვედრა
*ჯგუფები ჩემთან
განიხილავენ მუშაობის პერიოდში წამოჭრილ პრობლემებს. ვაძლევ მითითებებს და რეკომენდაციებს
პრობლემის გადასაჭრელად.
IVეტაპი
*შუალედური შეხვედრის
დროს რეკომენდაციების გათვალისწინებით პროექტის დახვეწა სრულყოფა.
Vეტაპი
*პროექტის პრეზენტაპცია-2017
წლის ნოემბერი
*ჯგუფის მიერ
საკუთარი მასალის წარდგენა(პტეზენტაცია)
*პროექტში მონაწილეთა
მიერ თვითშეფასებისა და ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემის
შევსება.
*მასწავლებლების მიერ პროექტის შეფასება
პროექტისათვის საჭირო 1.
IXკლასის
საქართველოს გეოგრაფიის სახელმძღვანელო.
რესურები ავტორი (ელიზბარაშვილი, ბერუჩაშვილი)
2.კომპიუტერი
3. ვიდეოკამერა
4. ინტერნეტი
5. ფოტოაპარატი
6.ქართული საბჭოთა
ენციკლოპედია.
7.“ჩემი
საქართველო-ის რაც ერთხელ მაინც უმდა ნახო“
გამომცემლობა
“პალიტრა
L” 2016წ
8.მარკერები
9.ხატვის ფურცლები
10.ინფრაწითელი
დაფა
დანართი
მასალა:
მოსწავლეთა თვითშეფასების
რუბრიკა
აქტივობის ცხრილი
ჯგუფის წევრების
თვითშეფასების რუბრიკა
ფოტო მასალა
რეფლექსია (მასწავლებლისა და
მოსწავლის)
რეფლექსია
მოსწავლეებთან
ერთად შევარჩია თემა და დავგეგმე სასწავლო პროექტი „პირველი ევროპელების ნაკვალევზე“
პროექტის მიზანი იყო,მოსწავლეები გაცნობოდნენ მასალებს დმანისის სიონს,
დმანისის ნაქალაქარს, ქვემო ქართლის ბუნებას
და მოსახლეობის საქმიანობას. გასჩენოდათ პასუხისმგებლობის გრძნობა იმ ღირებულებების
წინაშე, რომელზეც დგას ქართული სინამდვილე.
პროექტზე მუშაობისას
გამოვიდა, რომ მოსწავლეებმა დიდი ინტერესითა და პასუხისმგებლობით შეასრულეს დავალებები, ერთმანეთთან ითანამშრომლეს
ჯგუფის წევრებმა, თანაბრად გაინაწილეს დავალებები, დამოუკიდებლად მოიპოვეს მასალები,
მასალით შექმნეს სლაიდშოუები დაპლაკატები დახატეს (ხატვის ნიჭით დაჯილდოებულმა მოსწვლეებმა)
ზეზვა და მზია.
თვალს ვადევნებდი
თითოეულ აქტივობას.წინასწარ შემუშავებული გეგმის მიხედვით, ვფიქრობ, რომ ყველა ფაზა
(ეტაპი) შედეგზე გავიდა. ყველაზე დიდი წარმატება დავინახე ურთიერთანამშრომლობის დროს.
მეგობრულად და ერთმანეთთან შეთანხმებით ინაწილებდნენ საქმეს. მოდიოდდნენ დილით ადრე
და გეგმავდნენ პროექტზე მუშაობის შემდგომ ეტაპებს.
პროექტზე მუშაობის
დროს გამოუმუშავდათ მნიშვნელოვანი უნარ ჩვევები , რომლების მოსწავლეთა წარმატებისთვის
მნიშვნელოვანია. კერძოდ, მასალების მოძიება, დახარისხება და მათი მიზნობრივად გამოყენება.
კომუნიკაციის,აზრის გაცნლა-გამოცვლისა და ურთიერთანამშრომლობის უნარი. ტექნოლოგიების
გამოყენების უნარები, პროექტის პრეზენტაციის დროს გამოიმუშავეს გამოიმუშავეს აუდიტორიის
წინაშე გამოსვლისა და ფრეზენტაციის უნარ-ჩვევები. დაუგროვდათ ცოდნა დმანისის ნაქალაქარზე
დმანისის სიონზე და გაუჩნდათ სურვილი გაეცნონ სხვა ისტორიულ ძეგლებს.
რაც
შეეხება ხარვეზებს, პროექტზე მუშაობისა და მისი შედეგების შეფასების შემდეგ, დავინახე
რამდენიმე ხარვეზი რომლებსაც გავითვალისწინებ შემდეგი მუშაობის დროს,
კერძოდ, ასეთი პროექრი მოითხოვდა უფრო მჭიდროდ მეთანამშრომლა ისტორიის
მასწავლებელთან . ისტორიის მასწავლებლისა და მოსწავლეების ერთი შეხვედრა მაინც დამეგეგმა.
მეტი ყურადღება უნდა მიმექცია მდინარე, მაშავერას ეკოლოგიური მდგომარეობისთვის. ასვე ზოგიერთი მოსწავლის მეტყველაბა საჭიროებდა დახვეწას.
აქ საჭირო იყო ინდივიდუალური მუშაობა. მსგავს
ხარვეზებს აღმოვფხვრი შემდგომ მსგავს აქტივობების დაგეგმვისას.
გეოგრაფიის
მასწავლებელი--------ელისო სოლოღაშვილი.
2. სასწავლო პროექტი ------„სტიქიური მოვლენები“
2017 წლის დეკემბერი
გეოგრაფიის უფროსი
მასწავლებელი ---ელისო
სოლოღაშვილი
კლასი 71
მოსწავლეთა რაოდენობა----20
მოსწავლეთა ასაკი 12 წელი
პროექტზე მუშაობის ხანგრძლივობა----2 კვირა
პროექტის აქტუალობა: მეშვიდე
კლასში მოსწავლეები იცნობენ ბუნებრივ კატასტროფებს.
ამ ეტაპზე
ისინი განსაზღვრავენ ენდოგენურ (ვულკანი,
მიწისძვრა)
და ეგზოგენურ (მეწყერი, ზვავი, ქვათაცვენა...)
პროცესებს და
ამის შედეგად წამოქმნილ სტიქიურ მოვლენებს.
მოსწავლემ
უნდა იცოდეს, როგორ მოიქცეს სტიქიური მოვლენების
დროს, საჭიროების
შემთხვევაში.
გაანალიზოს
საქართველოში მომხდარი სტიქიური
მოვლენები
და შეუძლია ჩამოთვალოს ის მიზეზები, რომლითაც
არის გამოწვეული
აღნიშნული კატასტროფები.
პროექტის მიზანი: ერთ-ერთ გაკვეთილზე
მოსწავლებმა გამოთქვეს ინტერესი სტიქიურ მოვლენებთან დაკავშირებით, სურდათ მეტი გაეგოთ
ამ პროცესებთან დაკავშირებით.
*მოსწავლეები მსჯელოლინ, რელიეფის ფორმირების შინაგან
ძალებზე
მიწისძვრებზე და ვულკანებზე
*მოსწავლე მსჯელობს რელიეფის ფორმირების გარეგან
ეგზოგენურ
ფაქტორებზე:
მეწყერი, ზვავი, ქვათაცვენა.
* გამოთქვავენ
ვარაუდს ბუნებრივ- კატასტროფული მოვლენებიდან
შესაძლო
თავდაცვის ღონისძიებების შესახებ,
მთიან რელიეფთან დაკავშირებულ ბუნებრივ-
კატასტროფულ მოვლენებზე.
*ხსნის მიწისძვრის
და ვულკანის გავრცელების კანონზომიერებებს
*ჩამოუყალიბდეს სოციალური უნარ-ჩვევები.
*გამოუმუშავდეს
ჯგუფური
მუშაობის აუცილებელი უნარ-ჩვევები.
*გამოიმუშავებს
აუდიტორიის წინაშე გამოსვლის და პრეზენტაციის
ჩვევებს.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები
ა)მოსწავლეს უნდა შეეძლოს მოუაროს ბუნებას და ზოგადად
გარემოს, დაიცვას და არ დააზიანოს ის. ასევე მიუთითოს სხვებს თუ როგორ
უნდა დაიცვან ბუნება.
ბ)მოსწავლეს უნდა შეეძლოს ტექნოლოგიური და სხვა ინტელექტუქლური
მიღწევების ეფექტურად გამოყენება. გ)ინფორმაციის
მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი.
ესგ მისაღწევი შედეგი----VII .1 მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა
(ზეპირი
მოხსენება) კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე
კონკრეტული
მიზნით.
VII.2 მოსწავლეს
შეუძლია საჯარო გამოსვლის მოსმენა და
კრიტიკულად
შეფასება.
VII.3 მოსწავლეს
შეუძლია პრობლემურ და სადავო
სხვადასხვა თვალსაზრისის
შემცველი ტექსტის გააზრება-
გაანალიზება,
მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების
გამოხატვა.
პროექტის მსვლელობა:
I
ეტაპი
·
მოსწავლეებთან
ერთად პროექტის თემის განსაზღვრა.
·
მოსწავლეთა ინტერესების მიხედვით სამუშაო ჯგუფების შექმნა.
·
დავალებების განაწილება ჯგუფებში.
·
შეხვედრის დღეების დადგენა.
I ჯგუფი--ვულკანები
II
ჯგუფი---მიწისძვრები
IIIჯგუფი---ზვავი,
მეწყერი, ქვათაცვენა, წყალდიდობა
IVჯგუფი---როგორ
უნდა მოვიქცეთ სტიქიური მოვლენების დროს
II
ეტაპი
შუალედური
შეხვედრა.
ჯგუფები ჩემთან
განიხილავენ მუშაობის პერიოდში წამოჭრილ პრობლემებს. ვაძლევ მითითებებს და რეკომენდაციებს
პრობლემის გადასაჭრელად.
IIIეტაპი
*შუალედური შეხვედრის
დროს რეკომენდაციების გათვალისწინებით პროექტის დახვეწა სრულყოფა.
IVეტაპი
*პროექტის პრეზენტაპცია-----2017წლის
დეკემბერი.
*ჯგუფის მიერ
საკუთარი მასალის წარდგენა(პტეზენტაცია)
*პროექტში მონაწილეთა
მიერ თვითშეფასებისა და ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემის
შევსება.
*მასწავლებლების მიერ პროექტის შეფასება (განმავითარებელი და განმსაზღვრელი)
პროექტის საჭირო 1.
VII კლასის ფიზიკური გეოგრაფიის
სახელმძღვანელო
რესურსები (ელიზბარაშვილი, ბერუჩაშვილი)
2.კომპიუტერი
3. ინტერნეტი
4.ქართული საბჭოთა
ენციკლპედია
5.მარკერები
6.ხატვის ფურცლები
7.ინფრაწითელი
დაფა
დანართი
მასალა:
მოსწავლეთა თვითშეფასების
რუბრიკა
ჯგუფის წევრების
თვითშეფასების რუბრიკა
ფოტო მასალარეფლექსია (მასწავლებლისა და მოსწავლის)
გეოგრაფიის
მასწავლებელი--------ელისო სოლოღაშვილი.
რეფლექსია
მოსწავლეებთან ერთად შევარჩია თემა და დავგეგმე
სასწავლო პროექტი “სტიქიური
მოვლენები.“ პროექტის მიზანი იყო,მოსწავლეები გასცნობოდნენ მასალებს სტიქიური
კატასტროფების შესახებ და დაედგინათ მიზეზები,
რითაც არის გამოწვეული ეს მოვლენები, ასევე გასცნობოდნენ საქართველოსთვის დამახასიეთებელ
სტიქიურ მოვლენებს, ესწავლათ წესები, როგორ უნდა მოიქცნენ ადამიანები სტიქიური კატასტროფების
დროს და გაეზიარებინათ ერთმანეთისათვის მოძიებული მასალები.
პროექტზე მუშაობისას
გამოვლინდა, რომ მოსწავლეებმა დიდი ინტერესითა და პასუხისმგებლობით შეასრულეს დავალებები, ერთმანეთთან ითანამშრომლეს
ჯგუფის წევრებმა, თანაბრად გაინაწილეს დავალებები, დამოუკიდებლად მოიპოვეს მასალები, შექმნეს პლაკატები და სლაიდშოუები, დახატეს (ხატვის
ნიჭით დაჯილდოებულმა მოსწვლეებმა) და შექმნეს ვულკანის მაკეტი.
თვალს ვადევნებდი
თითოეულ აქტივობას.წინასწარ შემუშავებული გეგმის მიხედვით, ვფიქრობ, რომ ყველა ფაზა
(ეტაპი) შედეგზე გავიდა. ყველაზე დიდი წარმატება დავინახე ურთიერთანამშრომლობის დროს.
მეგობრულად და ერთმანეთთან შეთანხმებით ინაწილებდნენ საქმეს. მოდიოდდნენ დილით ადრე
და გეგმავდნენ პროექტზე მუშაობის შემდგომ ეტაპებს.
პროექტზე
მუშაობის დროს გამოუმუშავდათ მნიშვნელოვანი უნარ ჩვევები , რომლებიც მოსწავლეთა წარმატებისთვის
მნიშვნელოვანია. კერძოდ, მასალების მოძიება, დახარისხება და მათი მიზნობრივად გამოყენება.
კომუნიკაციის,აზრის გაცვლა-გამოცვლისა და ურთიერთანამშრომლობის უნარი. ტექნოლოგიების
გამოყენების უნარები, პროექტის პრეზენტაციის დროს
გამოიმუშავეს აუდიტორიის წინაშე გამოსვლისა და პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები. დაუგროვდათ
ცოდნა კატასტროფული მოვლენების შესახებ, ისწავლეს ის აუცილებელი ქცევის წესები, რომლებიც
საჭიროა სტიქიური მოვლენების დროს.
რაც
შეეხება ხარვეზებს, პროექტზე მუშაობისა და მისი შედეგების შეფასების შემდეგ, დავინახე
რამდენიმე ხარვეზი, რომლებსაც გავითვალისწინებ შემდეგი მუშაობის დროს,
კერძოდ, ასეთი პროექტი მოითხოვდა უფრო მჭიდროდ მეთანამშრომლა ბიოლოგიის
მასწავლებელთან . ბიოლოგიის მასწავლებლისა და მოსწავლეების ერთი შეხვედრა მაინც დამეგეგმა. მეტი ყურადღება უნდა მიმექცია მდინარე
თერგის ღვარცოფული მოქმედების,უფრო დეტალური შესწავლისთვის. ასევე ზოგიერთი მოსწავლის მეტყველაბა საჭიროებდა დახვეწას.
აქ საჭირო იყო ინდივიდუალური მუშაობა. მსგავს
ხარვეზებს აღმოვფხვრი მსგავსი აქტივობების დაგეგმვისას.
გეოგრაფიის
უფროსი მასწავლებელი--------ელისო სოლოღაშვილი.
ქალბატონო ელისო! მსგავსი აქტივობები მოსწავლეთა მოტივაციას ზრდის და სწავლის პროცესს აყვარებს. ინტერესით გავეცანი პროექტების მსვლელობას, მომეწონა მოსწავლეთა ჩართულობა . ვფიქრობ, ამ მოსწავლეებისათვის ეს პროექტები სასარგებლო იქნება...წარმატებები!!!!
ReplyDeleteძალიან საინტერესო პროექტებია საინტერესო თემებზე. წარმატებას გისურვებ
ReplyDelete🙏🙏🙏🙏
ReplyDelete